Ylvas permakultur

Jag har provat på permakultur – ett uttryck som används mycket men jag aldrig riktigt förstått innebörden av.

Hjälp fick jag av en artikel i Kloka hem.

Jonathan klippte gräset - mossan

Jonathan klippte gräset – mossan

Jag använde ett spett för att göra hål för potatisen

Jag satte paff – wellpapp – på gräset och hällde på kompost med massor med maskar, viltgödsel jag plockat i skogen och torv och använde ett spett för att göra hål för potatisen.

Potatisen i hålen

Potatisen i hålen

Björkkanter håller allt på plats

Björkkanter håller allt på plats

Sen täckte jag med gräsklipp

Sen täckte jag med gräsklipp

IMG_3334

Nu väntar jag....

Nu väntar jag….

One comment

  1. Reblogged this on SlowCommons and commented:
    Ett försök på att odla permakultur

Leave a Reply

